El dia 7 d'octubre a la sessió de Comunicació oral, escrita i digital vam parlar sobre Competènciaies comunicatives.
Quan parlem de competència comunicativa ens referim a "allò que un parlant necessita saber per comunicar-se de manera eficaç en contextos culturalment significants."
Quan parlem de competència comunicativa ens referim a "allò que un parlant necessita saber per comunicar-se de manera eficaç en contextos culturalment significants."
De competència comunicativa en parla per primera vegada Gumperz i Hymes el 1972.
Normalment quan fem un acte comunicatiu el que volem es persuadir al receptor. Per això quan volem comunicar-nos volem aconseguir els objectius proposats.
Components de la Competència comunicativa
Hi ha quatre tipus de coneixements i habilitats:
Competència lingüística: fa referència al domini del codi lingüístic i s'ocupa de:
-Nivell fonològic.
-Nivell morfològic.
-Nivell sintàctic.
-Nivell lèxic i semàntic.
És necessari establir un codi per tal de que tot el grup ens podem entendre.
Competència sociolingüística: Fa referència a les regles socioculturals d'ús i s'ocupa de:
-Situació del participants: registres i varietats. És a dir cada persona ha de saber a qui es dirigeix i a quin lloc es troba a partir d'aquí aplicar el registre que més convingui.
-Propòsit de la interacció: Es refereix als objectius marcats.
-Normes u convencions de la interacció: Es refereix a les normes que té cada grup social.
Competència discursiva: Fa referència a la combinació de formes gramaticals i significats per aconseguir un text coherent i cohesionat en qualsevol gènere i s'ocupa de:
-Cohesió de la forma
-Coherència en el significat
Competència estratègica: Fa referència a les estratègies de comunicació verbal i no verbal que es poden utilitzar per:
a) Compensar deficiències provocades per limitacions i insuficiències.
Un exemple podria ser quan ens quedem en blanc, que podem fer per compensar-ho? per exemple repetint el que em dit amb altres paraules.
b) Afavorir l'efectivitat de la comunicació
Que cal fer per tal que la comunicació sigui més eficaç: sabent quin tipus de públic tenim i cridar la seva atenció...
Un cop aclarits tots els conceptes vam arribar a la conclusió que el treball d'un bon comunicador és observar-se per veure si és repeteix, veure quins moviments fa amb les manes... ja que arribarem a ser bons comunicadors quan siguem hàbils en quatre habilitats (escriure/ llegir - parlar/ escoltar).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada